ماشین های ایتالیایی

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 43
نویسنده پیام
saye13777 آفلاین


ارسال‌ها : 13
عضویت: 4 /4 /1401


ماشین های ایتالیایی
خودروسازی ایتالیا: لانچیا، افول اساطیرلانچیا از آن خودروسازانی است که همه ما آرزو داریم به روزهای اوج خود بازگردد. حدود یک قرن پیش، وینچنزو لانچیای ۴۰ ساله تعدادی از اولین تکنولوژی های دنیای خودرو را خلق کرد تا مدل لامبدا، به یکی از نوآورانه ترین محصولات تاریخ خودروسازی مبدل گردد. تعلیق مستقل جلو، کمک فنر (دمپر سیستم تعلیق)، شاسی یکپارچه با اتاق و هم چنین ترمز در چهار چرخ امکاناتی بودند که برای اولین بار در یک لانچیای تورپدو با نام لامبدا عرضه شدند و حتی امروز هم از شیرازه های یک خودروی سواری به حساب می آیند.علاوه بر لامبدا، مدل آئورلیا هم که در سال ۱۹۵۰ معرفی شد، اولین خودروی سواری شش سیلندر جهان بود که موتور آن در جلو و گیربکس آن در عقب خودرو نصب شده بود؛ دو موردی که بعدا توسط خودروسازان دیگر مانند فراری و پورشه نیز تقلید شد.تولیدات افسانه‌ای لانچیا تنها به لامبدا و آئورلیا ختم نمی شود، بلکه اساطیر دیگری نیز از خطوط تولید لانچیا در قرن بیستم مرخص شده اند که امروزه حتی شنیدن نامشان نفس را در سینه ها حبس می کند. استراتوس، یکی از زیباترین طرح های مارچلو گاندینی ایتالیایی از انستیتو برتونه است که طراح مدل های جاودانه‌ای چون لامبورگینی میورا، لامبورگینی کونتاش و اولین نسل ب ام و سری ۵ بود.
https://www.estahbanaty.org/immigration/italy/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7/ مهاجرت به ایتالیا این مدل اسپورت دهه هفتادی توانست با کسب موفقیت های متعدد در رالی، نام لانچیا را بیش از پیش در بین اسپورت سازان مطرح کند. علاوه بر استراتوس، مدل های دیگری چون مونت کارلو، فولویا، بتا، دلتا و گاما از تولیدات لانچیا در قرن بیستم هستند که به پشتوانه‌ي آن ها در نظر اکثر کارشناسان و خودرو دوستان، لانچیا زیباترین خودروهای تاریخ را ساخته است.لانچیا، همان الهۀ ونوس است که امروز پیروان بسیار اندکی داشته و خبری از جلال و جبروتش نیست و احتمالا دیگر هیچ گاه نتواند مانند سال ۱۹۹۰ سیصد هزار خودرو در سال بفروشد اما شاید تنها دلیل چنین اتفاقی، سوء مدیریت در فیات، فیات-کرایسلر و اکنون هم استلانتیس باشد که چنین نام پرشکوهی با این سابقه و تاریخ، در حال تولید یکی دو مدل هاچ بک زشت و حوصله سر بر است.خودروهایی که هیچ خودرو دوستی را مجاب نمی سازند تا یک نسخه از آن ها را در گاراژ خانه‌اش داشته باشد. لانچیایی که امروز در ایتالیا تولید می شود، یک دهن کجی به تاریخ لانچیا و خودروسازی پر افتخار ایتالیاست که البته نمی تواند خدشه ای بر لانچیای محصور در دل ما وارد کند.

خودروسازی ایتالیا: فراری؛ میراث انزودر دنیای مسابقات اتومبیلرانی، هیچ نامی را مانند فراری نمی توان یافت که سالیان سال در کورس رقابت باشد. در رقابت های فرمول یک و از فصل پانزدهم در سال ۱۹۶۱ تا کنون، فراری ۱۶ بار قهرمان بخش سازندگان در این رقابت‌ها شده و با مرسدس، ردبول، مک‌لارن، ویلیامز و لوتوس مسابقه داده است که به جز مک لارن، هر کدام تنها در یک بازه زمانی چند ساله توانسته‌اند در مقابل این اسب سرکش عرض اندام کنند.
اولین موفقیت فراری در اتومبیلرانی، ده سال پس از تاسیس توسط انزو فراری کبیر، در سال ۱۹۴۹ و در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز به دست آمد و از آن روز تا الان، بیش از ۲۰۰ خودروی مسابقه‌ای و اسپرت توسط فراری تولید شده است که به جرأت می توان گفت هیچ مجموعه‌ای در جهان حتی به این عدد نزدیک هم نشده است.فراری، به عنوان یکی از کمپانی های معروف خودروسازی در جهان، توانسته است تا با تکیه بر ساخت موتورهای قدرتمند ۶، ۸ و ۱۲ سیلندر و همچنین طراحی اسپورت و بهینه از سال ۱۹۴۰، خود را به عنوان یکی از الگوهای ساخت خودروهای اسپورت، سوپر اسپورت و ابرخودروها معرفی کرده و روند صعودی فروش خود را از ۳ عدد در سال ۱۹۴۷ تا حدود ۱۰ هزار عدد در سال ۲۰۲۱ حفظ کند.
هزینه های تحصیل در ایتالیاخودروهای تولیدی فراری، به هیچ وجه ارزان نیستند و حتی نمونه های کهنه‌تر آن، قیمت های نجومی دارند به طوری که یک نمونه ۱۹۶۲ فراری ۲۵۰ جی تی او، گران ترین خودرو تاریخ لقب گرفته است و در سال ۲۰۱۸ با مبلغ ۴۸ میلیون دلار معامله شد؛ و این اعداد خود نشان می­‌دهند که چرا تعداد فروش سالیانه فراری تا کنون به اعداد میلیونی خودروسازان بزرگی چون فیات نرسیده است.
در تاریخ خودروسازی، فراری یک نماد برای خودروی اسپورت است که رقبایش مانند لامبورگینی، مک لارن و پورشه شاید هیچ گاه به قله‌ای که فراری روی آن ایستاده است صعود نکنند. تاثیر فراری بر دنیای خودرو، شگرف و غیر قابل اغماض است و تصور جهان بدون فراری، مانند تصور آشپزی بدون نمک است که با وجود تشکیل کسر بسیار کوچکی از حجم غذا، تاثیر به سزایی در لذت منتقل شده به مصرف کننده دارد.یکی از بزرگ ترین تاثیرات فراری بر دنیای خودروسازی، ساخت خودروهای مسابقه‌ای با قابلیت تردد در خیابان هاست که باعث شد تا امروز بتوانیم خودروهای دلبر زیادی را از کمپانی های مختلف در خیابان ها ببینیم؛ الهه های قدرتمندی که صدای موتور آن ها ممد حیات است و ظاهر دل فریب آن ها مفرح ذات (البته در کشور عزیزمان تنها احتمال زیارت پراید جی تی و پژو پارس میباخ را در خیابان دارید).مهاجرت به ایتالیا

سه شنبه 29 شهریور 1401 - 12:56
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group