الفباي دنياي تيونينگ

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 80
نویسنده پیام
ali0914 آفلاین


ارسال‌ها : 24
عضویت: 5 /5 /1392
تشکرها : 2

الفباي دنياي تيونينگ
رينگ و لاستيك‌هاي اسپرت به دليل بزرگتر بودن ابعادشان نسبت به تايرهاي معمولي و استاندارد، موجب وارد آمدن ضربات شديدتري به شاسي اتومبيل مي‌شوند زيرا آنها ضربه‌هاي بيشتري را جذب مي‌كنند. شايد تنها قطعه‌اي كه مي‌تواند اين مشكل را در خودروهاي داراي رينگ‌ و لاستيك اسپرت برطرف كند وسيله‌اي به‌نام «استرس‌بار» باشد. «استرس‌بار» وسيله‌اي است كه داخل موتور در فاصله بين دو سركمك فنرها بسته مي‌شود و از نزديك شدن كمك‌ها به يكديگر جلوگيري مي‌كند.
اين قطعه همچنين به مرور از گيجي اتومبيل در سرعت‌هاي بالا هم پيشگيري مي‌كند. چنانچه پروفيلهاي به كار رفته در استرس بارهاي توليد ايران مطابق استاندارد جهاني باشد، داراي تأثير زيادي خواهد بود از ماركهاي مشهور استرس بار در دنيا مي‌توان به Sparco ،Momo ،Mater اشاره كرد. اكنون به نكات قابل توجه در هنگام نصب اين وسيله‌ برروي خودروي اسپرتتان توجه كنيد:‌
1 - اتومبيل در جاي صاف پارك شود2- يك چرخ اتومبيل روي جك نباشد3- كفي‌هاي سركمك تك‌تك نصب شود. 4- عمليات نصب پروفيل بين دو سركمك به هيچ عنوان تحت فشار انجام نگيرد
استرس بار مي‌تواند بر روي همه خودروها اعم از معمولي و اسپرت نصب شود و به عنوان يك سپر از جلوبندي خودوري شما محافظت كند براي خودروهاي اسپرت نصب اين قطعه ضروري است. نقش استرس‌بار يا ميله تعادل برروي خودروهاي استاندارد جاي بحث فراواني دارد چرا كه بعضي از خودروسازها استرس‌بار را به صورت استاندارد برروي خودرو نصب مي‌كنند به طور مثال از اتومبيلهاي قديمي‌تر به پيكان و بيوك و از اتومبيلهاي جديدتر به ماتيز- پروتون جنتو– تويوتا كمري- Bmwx3 و Bmw330 مي‌توان اشاره كرد اين موضوع نشان از اهميت استرس‌بار نزد خودروسازان دارد.اهميت اين قطعه در شهر پردست‌اندازي مثل تهران مي‌تواند از تحميل‌ مخارج فراوان لوازم جلوبندي و لاستيك جلوگيري نمايد.
آلياژ از اصلي‌ترين عوامل قابل توجه در كيفيت استرس بار است در استاندارد جهاني پروفيل اين قطعه از آلومينيوم آلياژ 6061 با سختي T6 استفاده شده است استرس بارهائي كه از اين استاندارد آلياژ برخوردار نباشند صدمات فراواني را به اتومبيل وارد مي‌كنند.
از مزاياي اين قطعه مي‌توان به پايداري و تحمل بيشتر و بهتر اتومبيل در سرعت هاي بالا و بر سرپيچ‌ها، تقسيم ضربه‌هاي وارده به يك چرخ‌وكل جلوبندي – جلوگيري از تغيير دهانه شاسي در اثر مرور زمان و ضربات وارده به وسيله دست‌اندازها- فرمان پذيري بهتر اتومبيل و غيره اشاره كرد. اما تأثير استرس‌بار در مسابقات سرعت و رالي چگونه است؟
استرس‌بار يا ميله تعادل يكي از اصلي‌ترين قطعات مصرفي در مسابقات رالي و ريس است، شايد كمتر اتومبيل‌ مسابقه‌اي را بتوانيد پيدا كنيد كه استرس‌بار نداشته باشد البته ساختار استرس‌بارهايي كه در مسابقات ريس و رالي به كار مي‌روند با استرس‌بارهاي معمولي متفاوت است. رينگ و لاستيك‌ اسپرت الفباي دنياي تيونينگ است و به همين علت نقش استرس‌بار در كاهش فشار به اتومبيل‌ها انكار ناپذير مي‌شود در حال حاضر اين وسيله در داخل توليد مي‌شود و توليدكننده آن سعي دارد با محصولات مشابه خارجي رقابت كند .

برگرفته شده از دنياي خودرو احمد كلهر

جمعه 04 مرداد 1392 - 23:20
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group